Czy na TripAdvisor są fałszywe opinie?

TripAdvisor jest bardzo prosty w obsłudze. Z platformy można korzystać z poziomu przeglądarki, ale są też aplikacje mobilne na Androida i iOS.

Serwis posiada podstronę dla każdego miejsca lub doświadczenia. W każdym z nich można zapoznać się ze zdjęciami i komentarzami zamieszczonymi przez użytkowników. Na stronie głównej znajduje się wyszukiwarka, która pozwala zlokalizować podstrony Na TripAdvisor znajdziesz komentarze na temat każdego lokalu lub usługi związanej ze światem turystyki.

Aplikacja ułatwia odkrywanie najbardziej wyróżniających się placówek lub usług w danym mieście lub regionie. Jest nawet w stanie pokazać pobliskie miejsca dzięki geolokalizacji. TripAdvisor pozwala na dokonywanie rezerwacji bez opuszczania strony lub aplikacji. Jednak, aby korzystać z tych wszystkich funkcji, trzeba będzie się zarejestrować i założyć konto użytkownika. To samo dotyczy sytuacji, gdy chcemy zapisywać miejsca, tworzyć listy czy dodawać komentarze. Wszystkie te działania wymagają założenia konta. W skrócie TripAdvisor działa jak ogromny przewodnik turystyczny, w którym każdy może wyrazić swoją opinię. Czy jednak możliwe jest znalezienie fałszywych recenzji? Historycznie rzecz ujmując, była to jedna z głównych kontrowersji wokół platformy. W https://sianozety24.pl znajdziesz rzetelne opinie  i artykuły o obiektach nad morzem bałtyckim, jeśli wybierasz się tam na wakacje.

Czy na TripAdvisor są fałszywe opinie?

TripAdvisor zdołał odnieść spektakularny sukces dzięki swoim użytkownikom. Nie możemy zaprzeczyć, że jego główną atrakcją jest to, że każdy ma możliwość wyrażenia swojej opinii. Ten model biznesowy ma jednak swoje minusy: fałszywe recenzje. Co firma ma na ten temat do powiedzenia?

W 2018 roku opublikowano kilka oficjalnych danych na ten temat. Dają one wyobrażenie o skali problemu. W ciągu tego roku zgłoszono 66 milionów recenzji. 2,1% zostało wykryte przez firmę jako oszustwo. Spośród nich 73%, czyli ponad milion recenzji, zostało zablokowanych przed publikacją dzięki automatycznemu procesowi moderacji. Jednak około 374 220 fałszywych recenzji pozostało w sieci przez jakiś czas, zanim moderatorzy ostatecznie je usunęli. Z raportu wynika, że TripAdvisor jest odpowiedzialny za usunięcie 98,5 proc. fałszywych recenzji. A kto stoi za oszukańczymi recenzjami? Czasami są to same placówki. W 2018 roku platforma ukarała 34 643 firmy za zamieszczanie fałszywych recenzji lub płacenie innym użytkownikom za ich zamieszczanie.